Uwaga! Cukier!

Uczniowie klasy 4 na kilku ostatnich lekcjach poznawali tajniki zdrowego odżywiania. Dowiedzieli się miedzy innymi, że nadmiar cukru jest dla nich bardzo szkodliwy i może prowadzić do wielu chorób. Postanowili więc zbadać ile cukru zawierają ich ulubione batoniki, jogurty czy napoje. Wynik tego badania wielu z nich bardzo zaskoczył. Oto, co powiedzieli po zajęciach:
Najbardziej zaskoczyło mnie to, że duża czekolada ma 30 łyżeczek cukru! (Halinka) A mnie, że jem codziennie tyle cukru! (Ignacy). A sok w kartoniku ma 5 łyżeczek cukru! (Basia). Mnie zdziwiło, że nawet kaszka dla dzieci ma aż 8 łyżeczek cukru. (Halinka) I nawet gorzka czekolada ma 15 łyżeczek cukru (Emilka), a w coca coli jest ich 16! (Bartek)  Wydawało mi się niemożliwe, że w jogurcie jest aż 5 łyżeczek cukru. (Zuzia) Zdziwiło mnie, że kiedy zjadam całą dużą czekoladę to pochłaniam 30 łyżeczek cukru.  (Dorian). Cieszę się, że zrobiliśmy ten eksperyment. (Bartek) i że zbadałam, ile łyżeczek cukru ma sok owocowy.  (Amelka) A ja się cieszę, że nie słodzę wszystkiego. (Hania)
Wyniki swoich badań uczniowie klasy 4 zamieścili na plakacie, który został wywieszony na tablicy informacyjnej przy kuchni. Zobaczcie i Wy, ile cukru zjadacie codziennie.
Ponieważ uczniom zrobiło się żal, że powinni zrezygnować, a przynajmniej bardzo ograniczyć pyszności z cukrem zaproponowałam im degustację zdrowej domowej nutelki. Okazało się, że nutelka wszystkim smakowała, chociaż była przygotowana bez cukru i niezdrowego tłuszczu. Uczniom klasy 4 zdradziłam sekret pysznej nutelki. Zapytajcie ich o przepis, na pewno się nim z Wami podzielą. Ja życzę zdrowego smacznego.