O mapie słów kilka

Od kiedy sięgam pamięcią, zawsze uwielbiałam podróżować. Dlatego z taką niecierpliwością oczekuję wakacji. Wtedy mam czas, aby spakować do plecaka najpotrzebniejsze rzeczy i wyruszyć, poznawać nowe miejsca, ludzi i ich zwyczaje, nowe smaki, zapachy. W tych podróżach zawsze towarzyszy mi mapa. Może ktoś powiedzieć, że to już przeżytek, bo jest GPS, są mapy Google, które pokazują jak iść. Ale GPS wiele razy wyprowadził mnie na manowce, a mapy Google pokazują tylko fragment i odbierają przyjemność samodzielnego planowania trasy. Po za tym, nie wszędzie, gdzie docieram dociera też Internet. Wolę mapy turystyczne czy plany miast w wersji papierowej. One mnie nigdy nie zawiodły. Dlatego uważam, że czytanie map to bardzo ważna umiejętność. Dlatego też, do nauczenia Was posługiwania się mapą, orientowania mapy i posługiwania się skalą, przykładam tak wielką wagę. Zajrzyjcie do zakładek z zadaniami, które dla Was przygotowałam.