Geografia klasa 8

30.03.2020 Powtórzenie wiadomości o Australii - 8b SP_2


23.03.2020   Wasz padlet nie jest uzupełniony do końca. Ci z Was, którzy wstawili już swoje tablice, otrzymali punkty. Pozostali mogą jeszcze dołączyć, zachęcam.

Temat: Środowisko przyrodnicze Australii
Kryteria sukcesu:

określam położenie geograficzne Australii i Oceanii
charakteryzuję ukształtowanie powierzchni Australii
wymieniam strefy klimatyczne w Australii
charakteryzuję wody powierzchniowe Australii
wykazuje zależność między klimatem a zasobami wód powierzchniowych w Australii
wymieniam największe pustynie Australii na podstawie mapy
wyjaśniam znaczenie terminu basen artezyjski
wymieniam endemity w Australii oraz na wyspach Oceanii
charakteryzuję środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii

1. Zapoznaj się z materiałami umieszczonymi na padlecie przez koleżanki i kolegów oraz tekstem w podręczniku str. 154 - 161
2. Rozwiąż zadania  w  Quizizz. Pamiętaj tylko, aby w polu "wpisz swoje imię" podać swoje imię, pierwszą literę nazwiska i klasę. Gra jest aktywna do piątku.
3. Napisz, która informacja o Australii była dla Ciebie
- najbardziej interesująca
- najbardziej zaskakująca
- najbardziej przerażająca
- najśmieszniejsza
Odpowiedzi prześlij do mnie przez e-dziennik do piątku 27 marca.


16.03.2020   Proponuję, abyśmy przenieśli się do Australii i Oceanii. Oto zadanie dla Was na najbliższy tydzień:


Temat: Australia – „kraina do góry nogami”

Cel: przygotujemy tablicę informacyjną o Australii

Kryteria sukcesu:

· określam położenie geograficzne Australii i Oceanii

· oglądam filmy i czytam proponowane teksty, następnie na ich podstawie wykonuję tablicę na zadany temat

· wstawiam swoją tablicę na padlet
 

Obejrzyj filmy o Australii.


Następnie, na podstawie informacji zawartych w filmach, w podręczniku oraz na stronie https://epodreczniki.pl/a/australia---srodowisko-przyrodnicze-cechy-gospodarki/DwTridQQA przygotuj tablicę na padlecie. Szczegóły na dole materiału.
Pamiętaj:
- Przygotuj materiały tak, aby inni uczniowie zrozumieli opracowane przez ciebie zagadnienie. Napisz swój tekst, nie kopiuj z Internetu czy podręcznika. Materiały możesz przygotować w formie prezentacji, którą umieścisz na swojej tablicy.
- w tytule tablicy podpisz się według klucza: numer z dziennika, imię
- opracuj temat przypisany do twojego numeru z dziennika.
- wstaw swoją tablicę, nie usuwaj i nie zmieniaj tablicy, która nie jest twoja.
- za opracowane przez was materiały otrzymacie punkty, materiały te będą dla was pomocne przy wykonaniu kolejnych zadań..
- w razie pytań pisz do mnie przez e-dziennik
  1. Jakie zwierzęta żyją w Australii? Czym są endemity?
  2. Jakie rośliny można spotkać podczas wędrówek po Australii?
  3. Ukształtowanie powierzchni Australii – czy Australia jest płaska?
  4. Klimat w Australii – Kiedy w Australii pada deszcz?
  5. Wody w Australii – Czy można się wykąpać w basenie  artezyjskim?
  6. Zabierz nas na wycieczkę po Oceanii.
  7. Ludność Australii - Kto mieszka w Australii?
  8. Jak wygląda życie ludzi w Australii? Czym różni się od życie australijskiego ucznia od życia ucznia  europejskiego?
  9. Ciekawostki z Australii i Oceanii.
  10. Jakie zwierzęta żyją w Australii? Czym są endemity?
  11. Jakie rośliny można spotkać podczas wędrówek po Australii?
  12. Ukształtowanie powierzchni Australii – czy Australia jest płaska?
  13. Klimat w Australii – Kiedy w Australii pada deszcz?
  14. Wody w Australii – Czy można się wykąpać w basenie  artezyjskim?
  15. Zabierz nas na wycieczkę po Oceanii.
  16. Ludność Australii - Kto mieszka w Australii?
  17. Jak wygląda życie ludzi w Australii? Czym różni się od życie australijskiego ucznia od życia ucznia  europejskiego?
  18. Ciekawostki z Australii i Oceanii.
  19. Jakie zwierzęta żyją w Australii? Czym są endemity?
  20. Jakie rośliny można spotkać podczas wędrówek po Australii?
  21. Ukształtowanie powierzchni Australii – czy Australia jest płaska?
  22. Klimat w Australii – Kiedy w Australii pada deszcz?
  23. Wody w Australii – Czy można się wykąpać w basenie  artezyjskim?
  24. Zabierz nas na wycieczkę po Oceanii.
  25. Ludność Australii - Kto mieszka w Australii?
  26. Jak wygląda życie ludzi w Australii? Czym różni się od życie australijskiego ucznia od życia ucznia  europejskiego?
  27. Ciekawostki z Australii i Oceanii.
Instrukcja, jak wstawić swoją tablicę na padlet:

Padlet dla uczniów SP 27, na który masz wstawić swoją tablicę:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Padlet dla uczniów SP 2, na który masz wstawić swoją tablicę:


Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet


1 
 23.02.2020  Jesteście teraz  Superżołnierzami i bierzecie udział w tajnej misji. Co tydzień wasze siły witalne ulegają osłabieniu. Walczycie, aby je odzyskać. Przypominam o założeniu teczki np. w formie lapbooka, w której będziecie gromadzić informacje uzyskane podczas wypraw. Na koniec misji musicie mi ją pokazać

Tu link do wyników_SP27 - sprawdź ile masz sił witalnych
Tu link do wyników_SP2 - sprawdź ile masz sił witalnych

30.12.2019     NaCoBeZu do sprawdzianu z działu "Azja" tutaj

Zadania do poćwiczenia są na LearningApps. Umieściłam tam dla Was dwa katalogi: mapa Azji i państwa Azji
Zadania z katalogu mapa Azji znajdziecie niżej pod datą 29.10.2019
Tu zadania z katalogu państwa Azji:
Japonia
Japonia 2
Chiny
Indie, Japonia, Chiny

09.11.2019  Prezentacja na temat wybranego państwa Azji
                     
I. Co powinno zostać zawarte w prezentacji
1. Położenie w Azji czyli mapa + opis (w której części, nad jakim morzem itp.)
2. Środowisko przyrodnicze czyli ukształtowanie terenu, klimat, typowe rośliny i zwierzęta
3. Gospodarka z podziałem na rolnictwo (co się uprawia, hoduje) i przemysł (surowce, najlepiej rozwijająca się gałąź przemysłu, najbardziej znane marki). Jeśli ważnym działem gospodarki są usługi czy turystyka, również należy o tym wspomnieć w prezentacji.
4. Ciekawostki czyli to co nas w tym państwie, życiu ludzi, ich zainteresowaniach zadziwia, ciekawi

II. Kryteria oceny prezentacji:
1. Udział poszczególnych członków zespołu w przygotowaniu materiałów i ich prezentacji - 1p
2. Sposób zaprezentowania przygotowanych materiałów, zaciekawienie prezentacją uczniów - 2p
3. Jakość prezentacji (czy wyczerpała wszystkie punkty podane przez nauczyciela) - 2p
4. Terminowe przygotowanie prezentacji - 1p

III. Zespoły SP27:
1. Sara J. i Ania T.: Japonia - 18.11.2019
2. Piotr P., Jakub P. i Oskar M.: Chiny - 18.11.2019
3. Jakub S., Miłosz D., Mateusz K.: Indie - 25.11.2019
4. Milena G., Julia M., Oliwier M.: Bliski Wschód - 25.11.2019

Zespoły SP2:
1. Agata T.: Japonia -  13.11.2019
2. Martyna S., Eliza G.: Chiny - 22.11.2019
3. Mikołaj S.: Indie - 22.11.2019
4. Denis L., Jakub D.: Bliski Wschód - 29.11.2019


29.10.2019  Zadania na listopad cz. 1 (do wyboru lub wszystkie) Za każde można zdobyć 6 pkt.

Zachęcam do zgłoszenia się do mnie po dostęp do platformy LearningApps, wtedy nie trzeba rozwiązań zadań wpisywać do zeszytu, ja widzę na platformie, które zadania zrobiliście.
Zadania dla tych, którzy chcą być mistrzami mapy Azji.  
Azja - środowisko przyrodnicze 
Krainy geograficzne Azji 
Wyspy i półwyspy Azji
Rzeki i jeziora Azji
Morza, cieśniny, zatoki Azji


02.10.2019   Zadania "na punkty".   Do wyboru masz trzy pytania. Odpowiedzi wpisz do zeszytu.

1. Która rzeka Azji tworzy największą deltę? Podaj jej powierzchnię i wyjaśnij pojęcie "delta"
2. Dlaczego rzeka Huang-he nosi taką nazwę?
3. Dlaczego zanika Jezioro Aralskie?
--------------------------------------------------------------------------------------------
30.09.2019   Środowisko przyrodnicze Azji

A)     niziny: Zachodniosyberyjska, Chińska, Gangesu, Indusu, Mezopotamii
B)      wyżyny: Środkowosyberyjska, Irańska, Tybet, Dekan, Mongolska
C)      góry: Himalaje, Kaukaz, Zagros, Ural, Wierchojańskie, Taurus, Czukockie
D)     depresje: Morza Martwego, Morza Kaspijskiego
E)      rzeki: Ob, Jenisej, Jangcy, Ganges, Indus, HuangHe
F)      jeziora: Bajkał, Bałcharz, Aralskie, Morze Kaspijskie
G)     półwyspy: Malajski, Kamczatka, Arabski, Indyjski
H)     wyspy: Sumatra, Borneo, Hokkaido i Honsiu, Tajwan, Ziemia Północna
I)        morza: Arabskie, Południowochińskie, Japońskie, Ochockie, Karskie, Martwe, Czarne
J)       zatoki: Bengalska
K)      pustynie: Wielki Nefud
Na ogólnogeograficznej mapie Azji  oraz na mapce konturowej należy umieć pokazać wymienione obiekty geograficzne.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Zadanie na rozgrzewkę. Życzę wesołej zabawy i duuużo emocji przy odgadywaniu haseł geograficznych.

Geografia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz